Dzieci z grupy Jeżyki realizując metodę projektu przeniosły się do świata uczuć i emocji wraz ze swoim grupowym imiennikiem Jeżykiem Michałkiem.
Poprzez aktywny udział dzieci w zajęciach oraz liczne aktywności plastyczne, muzyczne, ruchowe czy eksperymenty przedszkolaki rozwijały swoje kompetencje emocjonalne i społeczne.
Każde zajęcia poprzedzone były wysłuchaniem audiobooka, w którym główny bohater- Jeżyk Michałek wraz z przyjaciółmi odkrywa świat uczuć i emocji. W codziennych działaniach nie zabrakło także piosenek, filmów edukacyjnych, wierszyków, czy powitanek związanych z tą tematyką.
Przedszkolaki poprzez identyfikację z bohaterami słuchowiska poznały lepiej takie uczucia i emocje, jak: radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zrozumiały także skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić.
Emocje są ważne, naturalne i potrzebne każdemu z nas. Jeżyk Michałek i jego przygody w mądry i ciekawy sposób nauczyły Jeżyki przeżywać własne emocje oraz wyrażać je w sposób akceptowalny społecznie.
Jeżyk Michałek stał się naszym prawdziwym przyjacielem, a do jego przygód będziemy z pewnością nie raz wracać w przedszkolnej codzienności.