Po wykonaniu pracy możemy:
- Przeliczać :
Wybieramy dowolną stokrotkę i prosimy dziecko, aby umieściło na niej tyle biedronek, ile wskazuje cyfra.
- Porównywać :
Zabieramy 3 stokrotki oznaczone cyfrą np. 2, 4, 6 i układamy na nich odpowiednią ilość biedronek. Pytamy: Na której stokrotce jest najwięcej biedronek? Na której najmniej?
- Dodawać :
Zabieramy 2 stokrotki oznaczone cyfrą np. 4 i 3. Dziecko układa na każdej z nich odpowiednią ilość biedronek. Mówimy: Na tej stokrotce są 4 biedronki, a na tej są 3 biedronki. Ile mamy wszystkich biedronek? Starszym dzieciom pokazujemy zapis działania: 4 + 3 = 7 i wspólnie go odczytujemy.
- Odejmować :
Układamy 8 biedronek na stokrotce. Mówimy: Na stokrotce jest 8 biedronek, 3 odfruwają (przenosimy biedronki). Ile zostało biedronek na stokrotce? Starszym dzieciom pokazujemy zapis działania: 8 - 3 = 5 i wspólnie go odczytujemy.
- Tworzyć zadania z treścią :
Możemy zachęcać dziecko, aby ułożyło dla siebie lub dla rodzica proste zadania z treścią.
Miłej zabawy !!!